top of page

מהמעבדה שלנו לספרות המחקר הבינלאומית

היצג של ד"ר גילה דושניצקי בכנס EARLI 2023 (יוון)

Shamir, A., Tova, O., Horovitz, S., Munits, N., Amon, M., & Eden, S. (2023). A Metacognitive Technological Intervention for Promoting Eye Contact Among Children With ASD: Preliminary Research Evidence. Communication Disorders Quarterly, 45(1), 32-41.

Brainin, E., Shamir, A., & Eden, S. (2022). Promoting Spatial Language and Ability Among SLD Children: Can Robot Programming Make a Difference?Journal of Educational Computing Research, 60(7), 1742-1762.

Brainin, E., Shamir, A., & Eden, S. (2022). Robot programming intervention for promoting spatial relations, mental rotation and visual memory of kindergarten childrenJournal of Research on Technology in Education, 54(3), 345-358.

Bar-Zvi Shaked, K., Shamir, A., & Vakil, E. (2020). An eye tracking study of digital text reading: a comparison between poor and typical readersReading and Writing, 33, 1925-1944.

Shamir, A., & Dushnitzky, G. (2019). Metacognitive intervention with e-books to promote vocabulary and story comprehension among children at risk for learning disabilities. Reading in the Digital Age: Young Children’s Experiences with E-books: International Studies with E-books in Diverse Contexts, 237-257.

Eden, S., Navon, M., & Shamir, A. (2019). Teachers' Attitudes, Motivation, and Use of iPads to Support Children With Learning Disabilities Versus Children With Autism Spectrum DisorderJournal of Cognitive Education & Psychology, 18(3).

היצג של הדוקטורנט אורן טובה בכנס ICERI 2022 (סבליה)

מענק מחקר מאת "הקרן הלאומית למדע" (ISF)
לשנים תשפ"ד - תשפ"ו

פרופ' עדינה שמיר ופרופ' סיגל עדן זכו במענק מחקר, הכולל תקציב לשלוש שנים, לפיתוח ולחקר ההשפעות של למידה בחלל למידה אופף ("חדר חוויות") על יכולות שפה ואוריינות בקרב ילדים בעלי עיכוב שפתי-התפתחותי בגילאי גן חובה.

 

האזינו לראיון שהתקיים עם פרופ' עדינה שמיר לכבוד הזכייה במענק היוקרתי...  

פודקאסט מבית "אנשים ומחשבים" - הכיתה המעופפת
00:00 / 15:30
bottom of page